Sepatah dua kata ..

DARI DAPUR CHOMEY ALEEN AIREISH~..~
SHARING IS CARING ~..~
MAKING YOUR DAYS TASTE BETTER~..~

Assalamualaikum & selamat datang Aleen ucapkan kepada anda semua kerana sudi singgah di sini di Dapur Chomey Aleen Aireish.. Aleen kongsikan resepi-resepi simple sahaja tapi menarik.. sangat mudah untuk dicuba dan rasanya tip top sedap tau.. semua resepi yang dikongsikan tu Aleen dah pun cuba terlebih dahulu .. Jadi jangan ragu-ragu, jangan segan-segan nak mencuba.. sudi-sudilah jadi Follower Aleen juga yer.. BOLEH SIGN IN BY EMAIL di bawah ni.. sebagai tanda terima kasih & sokongan anda pada Aleen untuk terus berkarya.. di samping itu Aleen nak tambah kenalan juga tak kira di mana anda berada.. Hepi Visit My Blog ya..

Followers

Thursday 8 December 2011

DECO-DECO COMEL APAM POLKADOT ALEEN

Best bila buat deco-deco apam nih...aleen mmg minat sgt klo buat kuih yg guna piping.. antara design yg aleen teruja sgt nk buat ari tu..ni la hasilnya....u all pun boleh try jugak...syok nyerrrrrrrrr

 STRAWBERRY

 LADY BUGS

 BEE

 ANGRY BIRD

 LADY BIRD

 BUTTERFLY

 READY NAK KUKUS

 APAM DAH MASAK

 MACAM-MACAM ADA





FOLLOW TIPS NI..1. Ayak Tepung Gandum dan baking powder dua kali, ini bagi memerangkap udara serta meratakan baking powder di dalam tepung gandum, hasilnya adunan akan mudah sebati dan apam menjadi gebu.

2. Pastikan memukul telur dahulu hingga berbuih, lebih kurang seminit, baru masukkan gula, ( kalau guna gula pasir, pastikan blender halus dahulu).

3. Setelah masukkan gula di dalam telur, pukul sehingga betul-betul putih dan kembang, masa lebih kurang 10 minit ke 15 minit.

4. Masukkan tepung sedikit demi sedikit di selang seli dengan susu segar, dan sebatikan menggunakan spatula atau senduk kayu.

5. Biarkan adunan ( perap adunan) lebih kurang 30 minit baru diwarnakan. SO MCM TU LAH..


SELAMAT MENCUBA!!!

No comments:

Post a Comment

hv fun with my cute photo