Sepatah dua kata ..

DARI DAPUR CHOMEY ALEEN AIREISH~..~
SHARING IS CARING ~..~
MAKING YOUR DAYS TASTE BETTER~..~

Assalamualaikum & selamat datang Aleen ucapkan kepada anda semua kerana sudi singgah di sini di Dapur Chomey Aleen Aireish.. Aleen kongsikan resepi-resepi simple sahaja tapi menarik.. sangat mudah untuk dicuba dan rasanya tip top sedap tau.. semua resepi yang dikongsikan tu Aleen dah pun cuba terlebih dahulu .. Jadi jangan ragu-ragu, jangan segan-segan nak mencuba.. sudi-sudilah jadi Follower Aleen juga yer.. BOLEH SIGN IN BY EMAIL di bawah ni.. sebagai tanda terima kasih & sokongan anda pada Aleen untuk terus berkarya.. di samping itu Aleen nak tambah kenalan juga tak kira di mana anda berada.. Hepi Visit My Blog ya..

Followers

Sunday 22 July 2012

KUAH DURIAN RAJA MUSANG

Berbuka puasa pada hari pertama permintaan dari suami tersayang kuah durian cicah dengan roti. Kat kampung masa kecil2 dulu panggil roti paun, roti paun tu roti benggali..pernah dgr tak?? heheheee

RESEPI YANG RINGKAS, Bahan nya senang aje... tapi rasa nya memang terangkat..sedap sangat2.. satu bundle roti tu sorang makan pun boleh habis... tak caya cuba lah..


ni hasil kuah durian yang dah masak.. tunggu nak makan jew.. wah!! cantik sungguh warna kuah durian raja musang ni.. kuning raja..lain dari durian biasa..

sebelum masak
Bahan-bahan :
10 ulas durian [apa2 jenis durian pn blh] nk buat lebih pn blh..terpulang
1 tin susu cair
1/3 cawan santan
1 helai daun pandan
gula ikut rasa masing2.. tak ada sukatan

Cara-cara :
- satukan semua bahan dalam periuk
- masak dengan api sederhana hingga agak2 pekat
- boleh hidangkan bila dah sejuk..

SELAMAT MENCUBA!!!

No comments:

Post a Comment

hv fun with my cute photo