Sepatah dua kata ..

DARI DAPUR CHOMEY ALEEN AIREISH~..~
SHARING IS CARING ~..~
MAKING YOUR DAYS TASTE BETTER~..~

Assalamualaikum & selamat datang Aleen ucapkan kepada anda semua kerana sudi singgah di sini di Dapur Chomey Aleen Aireish.. Aleen kongsikan resepi-resepi simple sahaja tapi menarik.. sangat mudah untuk dicuba dan rasanya tip top sedap tau.. semua resepi yang dikongsikan tu Aleen dah pun cuba terlebih dahulu .. Jadi jangan ragu-ragu, jangan segan-segan nak mencuba.. sudi-sudilah jadi Follower Aleen juga yer.. BOLEH SIGN IN BY EMAIL di bawah ni.. sebagai tanda terima kasih & sokongan anda pada Aleen untuk terus berkarya.. di samping itu Aleen nak tambah kenalan juga tak kira di mana anda berada.. Hepi Visit My Blog ya..

Followers

Tuesday 13 May 2014

PUNTEN

MAKANAN NOSTALGIA ORG JAWA FOFULAR BELAH SABAK BERNAM KATA MAKCU KITA .. KITA TRY PAGI NI BUAT SARAP.. satu kelainan, sedap.. 



PUNTEN

By ~ Aleen Aireish 
sumber ~ makcu teman

Bahan-bahan :
IKUT CITARASA & CARA KITA MASAK NASI LEMAK VERSI MASING2 CUMA LEBIHKAN AIR+SANTAN MASA MASAK NASI AGAR LEMBIK SEDIKIT.

Cara-cara :
- Bila nasi bersantan td dh kering tuang dlm dulang atau bekas yg sesuai, kemudian tekan2 kan sprt membuat nasi impit dulu2.. Mula2 memang agak melekat, tapi bila dah nak sejuk semakin elok... tekan2 sampai rata dan padat. Sejukkan sebelum dipotong dan dimakan..

Bahan utk Sambal :
IKUT VERSI SAMBAL TUMIS IKAN BILIS MASING2

Bahan-bahan sampingan :
PEKASAM GORENG TEPUNG
TELUR REBUS
TIMUN
KCG TANAH GORENG

** atau apa2 yg anda rasa selesa & selera nk mkn bersama punten. Mudah kan!!!

SELAMAT MENCUBA!!!


No comments:

Post a Comment

hv fun with my cute photo